Siirry sisältöön
Hoitoon hakeutuminen

Minun asiointini

Yhteys omalle terveysasemalle

Siirry palveluun

SataDiag Vihta

Ajanvaraus laboratoriotutkimuksiin

Siirry ajanvaraukseen

Pyydä apua -nappi

Yhteys sosiaalipalveluihin

Siirry palveluun

Kessoten sähköinen ajanvaraus

Ajanvaraus lastenneuvolaan, ehkäisyneuvolaan ja aikuisneuvolaan.

Siirry ajanvaraukseen

Vahingon sattuessa

Vaikka kaikki tekisivät parhaansa, ei hoito aina toteudu odotetulla tavalla. Jos teimme mielestäsi virheen, ilmoita siitä välittömästi henkilökunnalle. Toivomme, että otat epäkohdan rohkeasti esille sinua hoitavien ammattihenkilöiden kanssa. Keskustelu on usein paras ja nopein tapa selvittää asia.

Mikä potilaan omaisuutta vahingoittuu tai katoaa hoidon yhteydessä, asiasta voi tehdä korvausvaatimuksen lomakkeella

Potilaspalaute

Voit antaa palautetta toiminnastamme tältäkin sivulta löytyvällä palautelomakkeella tai osastoilla jaettavilla paperilomakkeilla. Käsittelemme palautteet joka arkipäivä. Ohjaamme ne asiasta vastuussa oleviin yksiköihin, joissa palautteet käsitellään viikoittain.

Muistutus

Jos olet tyytymätön hoitoosi tai kohteluusi, voit tehdä kirjallisesti vapaamuotoisen muistutuksen yksikön vastaavalle johtajalle.

Muistutukseen annetaan kirjallinen vastaus kohtuullisessa ajassa sen vastaanottamisesta. Vastauksesta käy ilmi, mihin toimenpiteisiin on ryhdytty tai miten asia on muuten ratkaistu. Lataa alla oleva tulostettava muistutuslomake menettelyohjeineen. (Voit täyttää muistutuslomakkeen ruudulla, allekirjoita se tulostuksen jälkeen.)

Satakunnan hyvinvointialueen palveluun tai hoitoon liittyvän muistutuksen löydät täältä.

Potilasvahinkoilmoitus

Potilasvakuutus korvaa potilasvahinkolain mukaisesti Suomessa annetun terveyden- ja sairaanhoidon yhteydessä potilaalle aiheutuneen henkilövahingon. Voit tehdä ilmoituksen potilasvahingosta lomakkeella, jonka saa Potilasvakuutuskeskuksen internetsivuilta tai potilasasiamieheltä. Vahinkoilmoitus lähetetään Potilasvakuutuskeskukseen.

Lääkevahinkoilmoitus

Lisätietoa lääkevahinkojen korvaamisesta löydät Lääkevahinkovakuutuksen sivustolta.

Kantelu

Hoitoon tai kohteluun tyytymättömällä potilaalla tai omaisella on oikeus kannella havaitsemistaan epäkohdista terveydenhuoltoa valvovalle viranomaiselle. Valvova viranomainen voi siirtää kantelun käsiteltäväksi muistutuksena, mikäli asiaa ei ole vielä käsitelty toimintayksikössä. Kantelu tehdään yleensä joko aluehallintovirastoon tai Valviraan.

Voit antaa palautetta.